Homestaging je pomerne nový pojem, ktorý však stále častejšie rezonuje v modernom slovníku súčasných realitných maklérov. Prečo je to tak a v čom nám homestaging pomáha, si priblížime aj v našom dnešnom článku.
Čo je homestaging?
Homestaging patrí medzi efektívnu predajnú techniku, ktorej hlavným cieľom je maximalizácia predajnej ceny nehnuteľnosti. Tento koncept v sebe zahŕňa dekorovanie nehnuteľnosti takým spôsobom, aby zanechala u záujemcov o kúpu príjemný pocit a tým zvýšila jej cenu.
Pri homestagingu sa zameriavame na celkový dojem z bytu, pričom možno zvoliť napríklad aj konkrétnu vizualizačnú tému, o ktorej si myslíme, že osloví záujemcov o danú nehnuteľnosť. Pri homestagingu si vždy zvolíme zóny, ktoré v nehnuteľnosti dominujú a dokážu svojou premenou navodiť úplne nový pocit z predávaného bytu alebo domu. Niekedy stačí len niekoľko efektívnych zmien a priestor vyzerá úplne inak a vychádza z neho príjemnejší pocit čerstvosti a vzdušnosti.
Homestaging zvyšuje predajný potenciál nehnuteľnosti aj jej cenu
Každý potenciálny kupca by pri kúpe nehnuteľnosti mal mať pocit, že tam bude žiť on a nie predchádzajúci majiteľ. Pri homestagingu nejde prioritne o rekonštrukčné práce, ide skôr o to, aby nehnuteľnosť pôsobila atraktívnejšie po vizuálnej stránke. V nasledujúcich riadkoch si v bodoch zhrnieme, čo v praxi pomáha pri takýchto zmenách.
Tipy, ktoré pomáhajú pri homestagingu:
- príliš veľa osobných vecí môže pôsobiť na záujemcov o kúpu nehnuteľnosti rušivo,
- ideálne však ani úplne vyprázdnené priestory, ktoré môžu pôsobiť chladným a neosobným dojmom,
- vhodne zvolené dizajnové prvky a dekorácie, pri ktorých platí pravidlo – menej je viac,
- priestor musí byť vždy úplne čistý a pekne uprataný a upravený,
- starý a pokazený nábytok je lepšie vymeniť za novšie kúsky, nemusia byť drahé,
- byt by mal pôsobiť vzdušne, útulne a voňať,
- pri úprave možno vybrať jednu alebo dve miestnosti, ktoré budú ťažiskové,
- minimalizmom nikdy nič nepokazíme.
Prečo homestaging od profesionála?
Oko profesionálna vidí veci vždyz iného pohľadu, ako oko laika a uvedené pravidlo platí aj pre oblasť realít a homestagingu. Profesionál v tomto segmente pozná rôzne štýly, má cit pre aranžovanie, dekorovanie a dizajn aj estetické cítenie. Práca s interiérovým a exteriérovým dizajnom je umenie a okrem umeleckého cítenia si vyžaduje aj určité praktické skúsenosti, ktoré laikovi chýbajú.
Cieľom homestagingu tak nie je prioritne stavebná a technická príprava nehnuteľnosti, ale najmä vizuálna zmena. V praxi však platí, že ani stavebné a iné technické úpravy sa pritom nevylučujú, rozsah zmien a prác vždy závisí od konkrétneho prípadu. Zatraktívnenie predávanej nehnuteľnosti je kombináciou interiérového dizajnu, upratovanie s lekciou psychológie, marketingu a PR.
Homestaging sa robí najmä v nehnuteľnostiach, ktoré sú už obývané, možno ho však urobiť aj v nových priestoroch. Predajný potenciál a cena takto upraveného bytu, domu alebo iného priestoru sa výrazne zvyšuje, čo už v praxi prekvapilo mnohých predávajúcich, ktorí si tento koncept vyskúšali na vlastnej koži.
V našom produktovom portfóliu ponúkame služby homestagingu a klientom ich aj odporúčame. Máme s týmto konceptom pozitívne skúsenosti a ocenili ho už aj mnohí naši klienti.